terça-feira, 1 de março de 2016

FAITH, TRUST, ASSURANCE, COMFORT, REST - Testimony: I Live by Faith in Jesus Christ: Hymn "My Faith Has Found a Resting Place" and Sermon "Rest for Our Souls" - (Matthew 11:26; John 14:1-3; Hebrews 4:1-11 with Habakkuk 2:4; Romans 1:17; 5:8; Hebrews 10:38)






















I. THE  SALVATION
















Matthew 11
New King James Version (NKJV)

Jesus Gives True Rest (Matthew 11:25-30)

 

Matthew 11:28 Come to Me, all you who labor 
and are heavy laden, 
and I will give you rest. 
29 Take My yoke upon you and learn from Me, 
for I am gentle and lowly in heart, 
and you will find rest for your souls. 
30 For My yoke is easy 
and My burden is light.” 



  












II. THE CONSUMMATION 
OF SALVATION








Hebrews 4
New King James Version (NKJV)


3 For we who have believed do enter that rest, 
as He has said:

“So I swore in My wrath,
‘They shall not enter My rest,’”
[a]
although the works were finished from the foundation of the world.



9 There remains therefore 
a rest for the people of God.



Footnotes:




  





















My Faith Has Found 
a Resting Place







Hymnary.org


  
  







1. My faith has found a resting place,
Not in device or creed;
I trust the ever living One,
His wounds for me shall plead.


Refrain

I need no other argument,
I need no other plea,
It is enough that Jesus died,
And that He died for me.


2. Enough for me that Jesus saves,
This ends my fear and doubt;
A sinful soul I come to Him,
He’ll never cast me out.


3. My heart is leaning on the Word,
The living Word of God,
Salvation by my Savior’s Name,
Salvation through His blood.


4. My great Physician heals the sick,
The lost He came to save;
For me His precious blood He shed,
For me His life He gave.



2) Español
(Letra 1)


1.Mi fe descansa en Jesús, y en su redención;

Confiando solamente en él, obtengo salvación.

 

Coro

 

No necesito obra hacer, 

ni rito observar;

Me basta que Jesús murió;

murió en mi lugar.

 

 2.Me basta que él es Salvador, que ya no hay que temer.

Soy pecador, mas voy a él, que no me apartará.

  

3.Su voz me da seguridad en su Palabra fiel.
Mi fe descansa en buen lugar, en Cristo mi Señor


Español
(Letra 2)
"Mi Fe Descansa en Buen Lugar"
(Himno nº 380 del Himnario Bautista) 

1. Mi fe descansa en buen lugar, no en una religión;

confío e viviente Rey, pues El murió por mi.

Coro

Y no preciso discutir ni un argumento más;

me basta que Cristo murió y que El murió por mí.

2. Me basta que El es Salvador, que ya no hay que temer.

Soy pecador, mas voy a El, que no me apartará.

 

3. Su voz me da seguridad en su Palabra fiel.

Mi fe descansa en buen lugar, en Cristo mi Señor.

 



Español
(Letra 3) 
"Mi Fe Descansa en Jesús"
(Himno nº 345 del Himnario "Celebremos Su Gloria")


1. Mi fe descansa en Jesús, y en Su redención;
Confiando solamente en Él, obtengo salvación.

Coro

No necesito obra hacer, ni rito observar;
Me basta que Jesús murió; murió en mi lugar.

2. Su obra suficiente es, mi pena Él pagó;
Su sangre cubre mi maldad, pues Él me redimió.

3. Yo nada puedo agregar, descanso sólo en Él;
Seguridad perfecta da por Su promesa fiel.




3) Português
(Letra 1)
"Meu Coração Descansa em Deus"
(Hino Nº 336 do "Hinário para o Culto Cristão")


1.  Meu coração descansa em Deus,
que não me deixará.
Só em Seu nome posso crer,
pois nunca falhará.


Refrão

Não se alicerça minha fé 
em credo ou tradição.
Creio em Jesus, o Redentor, 
p’ra minha salvação.


2.  Ciência não me valerá,
nem falso e vão saber.
Me basta enquanto vivo aqui
Jesus e Seu poder.


3.  Das minhas dúvidas cruéis
Jesus me libertou.
A Ele fui eu, pecador;
da morte me salvou.


4.  Jesus pregou, curou, salvou,
morrendo numa cruz.
Ressuscitado agora está;
do mundo é vida e luz.


• Português
(Letra 2)
"Nenhuma Alegação"
(Hino Nº 179 do Hinário "Melodias do Maranata"


1.  A minha fé já repousou,
não só tradição.
Eu creio no Senhor Jesus
p’ra minha salvação.


Refrão

Não tenho outro defensor 
nenhuma alegação;
Basta o que Cristo fez na cruz, 
que trouxe salvação.


2.  Me basta que Jesus morreu
e que ressuscitou.
O Seu precioso sangue deu,
a culpa expiou.


3.  Descanso na Palavra que
desceu dos altos céus;
eu aceitei o Salvador
e a salvação me deu.




  






Read & Study the Bible




Images




 
Photobucket.png






   




Nenhum comentário:

Postar um comentário