domingo, 18 de setembro de 2016

JESUS CHRIST - His Blood, Cross, Suffering: Hymn "At Calvary" & Sermons in English, Spanish and Portuguese



Jesus Christ, Our Redeemer



Luke, Chapter 23


1. The Crucifixion of Jesus
Matthew 27:33-46; Mark 15:22-32; Luke 23:33-43; John 19:17-27












Luke 23:33-34 – [NKJV]
33 And when they had come to the place called Calvary, there they crucified Him, and the criminals, one on the right hand and the other on the left. 34 Then Jesus said, “Father, forgive them, for they do not know what they do.”



Lucas 23:33-34 – [NVI]  
33 Quando chegaram ao lugar chamado Caveira, ali o crucificaram com os criminosos, um à sua direita e o outro à sua esquerda. 34 Jesus disse: “Pai, perdoa-lhes, pois não sabem o que estão fazendo”. Então eles dividiram as roupas dele, tirando sortes.



Lucas 23:23-34 - [RV-1960] 
33 Y cuando llegaron al lugar llamado de la Calavera, le crucificaron allí, y a los malhechores, uno a la derecha y otro a la izquierda.

34 Y Jesús decía: Padre, perdónalos, porque no saben lo que hacen. Y repartieron entre sí sus vestidos, echando suertes. 







1.1 Free in Jesus !





















Romans 3:24; 5:17-21; Ephesians 2:8-10; 3:3-7;  
Titus 2:11; 3:3-7


  




Ephesians 1
3 Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, who has blessed us with every spiritual blessing in the heavenly places in Christ, 4 just as He chose us in Him before the foundation of the world, that we should be holy and without blame before Him in love, 5 having predestined us to adoption as sons by Jesus Christ to Himself, according to the good pleasure of His will,  to the praise of the glory of His grace, by which He made us accepted in the Beloved.7 In Him we have redemption through His blood, the forgiveness of sins, according to the riches of His grace, 




Efésios 1
3 Bendito seja o Deus e Pai de nosso Senhor Jesus Cristo, que nos abençoou com todas as bênçãos espirituais nas regiões celestiais em Cristo. 4 Porque Deus nos escolheu nele antes da criação do mundo, para sermos santos e irrepreensíveis em sua presença. 5 Em amor nos predestinou para sermos adotados como filhos, por meio de Jesus Cristo, conforme o bom propósito da sua vontade, 6 para o louvor da sua gloriosa graça, a qual nos deu gratuitamente no Amado.
7 Nele temos a redenção por meio de seu sangue, o perdão dos pecados, de acordo com as riquezas da graça de Deus,




Efesios 1
3 Bendito sea el Dios y Padre de nuestro Señor Jesucristo, que nos bendijo con toda bendición espiritual en los lugares celestiales en Cristo,
4 según nos escogió en él antes de la fundación del mundo, para que fuésemos santos y sin mancha delante de él,
5 en amor habiéndonos predestinado para ser adoptados hijos suyos por medio de Jesucristo, según el puro afecto de su voluntad,
6 para alabanza de la gloria de su gracia, con la cual nos hizo aceptos en el Amado,
7 en quien tenemos redención por su sangre, el perdón de pecados según las riquezas de su gracia,















1) English



2) Español





3) Português


  










TESTIMONY
"At Calvary"
(Years I Spent in Vanity)

Example: "Prodigal Son"  
(Luke 15:11-32)






Icons and illustration of flag of Australia





1. Years I spent in vanity and pride,
Caring not my Lord was crucified,
Knowing not it was for me He died
On Calvary.


Refrain

Mercy there was great, and grace was free;
Pardon there was multiplied to me;
There my burdened soul found liberty
At Calvary.


2. By God’s Word at last my sin I learned;
Then I trembled at the law I’d spurned,
Till my guilty soul imploring turned
To Calvary.


3. Now I’ve giv’n to Jesus everything,
Now I gladly own Him as my King,
Now my raptured soul can only sing
Of Calvary!



4. Oh, the love that drew salvation’s plan!
Oh, the grace that brought it down to man!
Oh, the mighty gulf that God did span
At Calvary!



Icons and illustration of flag of Colombia



Icons and illustration of flag of Mexico


Singer: Osvaldo Gomes Cruz

1. Años mi alma en vanidad vivió,
Ignorando a quien por mí sufrió,
Oh que en el Calvario sucumbió
El Salvador.


Coro


Mi alma allí divina gracia halló,
Dios allí perdón y paz me dio.
Del pecado allí me liberto,
El Salvador.



2. Por la Biblia miro que pequé,
Y su ley divina quebranté,
Mi alma entonces contempló con fe
Al Salvador.


3. Toda mi alma a Cristo ya entregué,
Hoy le quiero y sirvo como a rey,
Por los siglos siempre cantaré
Al Salvador.


4. En la cruz su amor Dios demostró
Y de gracia al hombre revistió,
Cuando por nosotros se entregó
El Salvador.



Icons and illustration of flag of Germany


Icons and illustration of flag of Russia



Icons and illustration of flag of Brazil

LETRA (1)
Houve Tempo em que Vivi sem Deus 

1.Houve tempo em que vivi sem Deus,
longe, longe dos caminhos Seus;
Mas Jesus, na cruz, por mim morreu,
p’ra me salvar.


Refrão

Oh! Que grande é esta redenção!
Tão completa e eterna salvação!
Foi seu sangue que me resgatou
da perdição.

  
2. Sua voz enfim me despertou;
Seu amor meu coração ganhou;
Pela Graça, sei que salvo estou,
da perdição.


3. Já confesso a Cristo, meu Senhor,
e me alegro em Sua salvação;
nEle tenho paz e proteção
e salvo estou.


LETRA (2)
“Tempos Houve em que Vivi sem Deus”

(Hino nº 270 do Hinário Cristão Menonita)

 

Singer: Osvaldo Gomes Cruz


1. Tempos houve em que vivi sem Deus;

Não andei nos bons caminhos Seus,

Nem quis dirigir os passos meus ao Salvador.

 

Coro

 

Oh, quão grande é esta redenção!

Tão completa e livre a salvação!

Com louvor aos santos cultos dão ao Salvador!

 

2. Sua voz enfim me despertou;

Seu amor meu coração ganhou;

Por Seu sangue foi que me salvou meu Salvador.

 

3.  Em Jesus eu todo o bem achei;

Reconheço-O Soberano Rei,

E pertenço agora à santa grei do Bom Pastor.

 

4. Foi de Deus o plano de salvar;

Foi de Deus o feito singular;

Foi de Deus a graça de nos dar o Salvador.







Read and Study the Bible








Nenhum comentário:

Postar um comentário